rvhk_nama

یا مصوِّر

rvhk_nama

یا مصوِّر

rvhk_nama

هو الذی یصورکم...
علاقه شخصی یک طلبه به عکاسی و طراحی








ِ

بایگانی
آخرین مطالب

اربعین نامه 7

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۰۹ ب.ظ
دریافت عکس
حجم: 699 کیلوبایت
دریافت عکس
حجم: 530 کیلوبایت


...ظهر اولین روز حرکت به سمت کربلا، در یکی از خیابان های شهر نجف، موکبی توجه ما را جلب کرد که برای استراحت، مهمان آن شدیم. مدیر این موکب، جوان عراقی بسیار مهربان و مهمان نواز به نام حسن بود. یک باغ زیبا با درختان و گل های زیبا و اُردک هایی که در باغ وجود داشت؛ فضایی بسیار دل نشین برای یک زائر خسته و تازه از راه رسیده، فراهم کرده بود.

 زیباتر ازاین موکب زیبا که برای پذیرایی از مهمانان امام حسین ساخته شده بود. مهمان نوازی و حفظ کرامت زائر، نزد خادمان این موکب، مثال زدنی بود. این جمله ای بود که من به آقای حسن هم گفتم.

اقای حسن  از ما پذیرایی کرد و به ما احترام گذاشت مثل مهمان عزیزی که موظف به پذیرایی از او بود. رفتار کریمانه او و عشقی که در عمل به امام حسین علیه السلام داشت برای من الگو شد.بعد از صرف نهار خوشمزه موکب اقای حسن، با بدرقه ایشان حرکت مان  را ادامه دادیم.

مسیر پیاده روی که از حرم امام علی علیه السلام شروع می شود  تا چند کیلومتردر شهر نجف ادامه دارد تا به جاده نجف کربلا برسیم. در شهر نجف  از هر کوچه و خیابانی که عبور می کردیم عشق مردم نجف برای خدمت به زوار، غیر قابل وصف می باشد. شاید یکی از شیرین ترین این صحنه حضور کودکان و دختر بچه هایی بود که با چهره معصومانه خود هر کدام به طریقی، سعی در خدمت به زوار داشتند.کودکی، دستمال کاغذی  به دست گرفته بود، دیگری با اصرار سعی می کرد با عطری که در دست دارد زوار را خوشبو کند.دیگری پارچ کوچکی به دست داشت و گوشه ای از خیابان با نگاه مهربان خودش از زوار می خواست از آب او بنوشند. تصاویر بسیار زیبایی خلق شده بود که این شعر را برای ما تداعی می کرد:

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست..... #اربعین #کربلا #پیاده_روی #زیارت #نجف #موکب #شعب_العراقی #حب_الحسین_یجمعنا  #اتحاد_عراق_ایران #زوار_الحسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی