rvhk_nama

یا مصوِّر

rvhk_nama

یا مصوِّر

rvhk_nama

هو الذی یصورکم...
علاقه شخصی یک طلبه به عکاسی و طراحی








ِ

بایگانی
آخرین مطالب

مرزبانان قهرمان

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۱۱ ق.ظ


وقتی خبر شهادت 9تن از مرزبانان عزیزمون را در مرز میرجاوه شنیدم.واقعا متاثر شدم واشک وبغض بود که نمایانگر این تاثر وغم درونیم بود.از خداوند برای این عزیزان علو درجات وهم جواری با شهدای کربلا و برای خانواده عزیزشان صبری زیبا از خداوند طلب می کنم. خب اهمیت کار این عزیزان و دینی که گردن ما دارند بر کسی پوشیده نیست.در این شلوغی تبلیغات انتخاباتی که خیلی ها ممکنه این قهرمانان ملی را نبینند و از ارزش کار مهم آنها غافل باشند.بنده با یادآوری دعای 27 صحیفه سجادیه که از دعاهای امام سجادعلیه السلام درحق مرزداران است واین طرحی که خدمت اون عزیزان تقدیم شده،سعی کردم به نوعی ابراز علاقه خودم را  به آن عزیزان ابراز کرده وهدیه ای کوچک به محضر این شهیدان عزیز تقدیم کنم.

خدایا پایان کار ما را شهادت قرار بده.بحق الحسین علیه السلام

متن کامل دعای 27 صحیفه سجادیه را در ادامه مطلب می توانید ببینید.



الصحیفة السجادیة / ترجمه آیتى، ص: 176.دعای 27

نیایش بیست و هفتم [دعاى آن حضرت است درباره مرزبانان.]

بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندان او و مرزهاى مسلمانان رابه پیروزمندى خویش استوار گردان و مرزبانان را به نیروى خود یارى ده و از خزانه افضال خویش عطایشان به فراوانى ارزانى دار.

بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندان او و شمارشان افزون کن و سلاحشان برنده. حوزه‏هاشان حراست فرماى و پیرامونشان را نفوذ ناپذیر گردان. جمعشان متحد کن و خود به تدبیر کارهاشان پرداز.

سر رشته آذوقه‏شان گسسته مگردان و دشواریها از پیش پایشان بردار.

آنان را به نصرت خویش قوت بخش و به شکیبایى مدد نماى و دفع مکر دشمن را به ایشان بیاموز.

بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندان او و به مدافعان مرزها هر چه نمى‏شناسند بشناسان و ایشان را هر چه نمى‏دانند بیاموز و چشمانشان را بر هر چه نمى‏بینند بگشاى.

بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندان او و چون با دشمنان رویاروى شوند، یاد دنیاى مکار فریبنده از خاطرشان بزداى و هوس حطام فتنه‏انگیز این جهانى از دلشان محو کن

و بهشت را پیش چشم ایشان دار و آن مساکن جاوید و آن منازل کریم و آن حوران خوبروى و آن جویباران سرشار از آشامیدنى‏هاى نغز و گوارا و آن درختان سر فرو داشته و بارور از میوه‏هاى گونه‏گون بهشتى را به آنان بنماى، تا هواى پشت کردن به دشمن در دل هیچ یک از ایشان نجنبد و خیال گریختن از هماورد از خاطر کس نگذرد.

اى خداوند، به این نیایش، خصمشان درهم شکن و چنگال دشمن از تنشان کوتاه کن و میان دشمنان و سلاحهایشان جدایى افکن و بند دلشان بگسل و چنان کن که میان ایشان و زاد و توشه ایشان فاصله‏اى بزرگ پدید آید و در راه سرگشته و حیرانشان گردان و آن سان کن که راه خویش گم کنند. اى خداوند، دشمنانشان را راه مدد بربند و از شمارشان بکاه و قلوبشان لبریز از وحشت نماى و دستشان از تطاول‏کوتاه کن و زبانشان از گفتن به بند آر و چنان کن که شکست ایشان سبب پراکندگى و عبرت آن کسان گردد که از پى‏شان مى‏آیند و چون ایشان را به خوارى در افکنى از آن پس هیچ لشکر انگیز طمع در ستیز با ما نکند.

اى خداوند، زنانشان از زادن سترون دار و مردانشان را از آب پشت بخشکان و نسل چارپایان و ستورانشان منقطع گردان. آسمانشان را مفرماى که بر آنان قطره‏اى ببارد و زمینشان را مفرماى که گیاهى برویاند.

بار خدایا، بدین نیایش، بلاد مسلمانان نیرومند گردان و شهرهاشان استوار. اموالشان را فزونى ده و چنان کن که از نبرد با دشمن فراغت جویند و روى به پرستش تو نهند و به جاى پیکار با دشمن با تو خلوت کنند، تا مردم سراسر زمین کسى جز تو نپرستند و در برابر کس جز تو چهره بر خاک نسایند.

بار خدایا، مسلمانان هر ثغرى را براى نبرد با مشرکانى که در برابر ایشانند بسیج فرماى و آنان را به گروههایى از ملائکه که پى در پى، از پس هم، به یاریشان فرود مى‏آیند یارى نماى، تا دشمنان تو را تا آنجا که خاک زمین به پایان مى‏رسد به کشتن و اسیر کردن واپس رانند، یا آنکه مشرکان اقرار کنند که تویى اللّه، آن خداى که جز او خدایى نیست، یکتا و بى‏انباز.

اى خداوند، چنان کن که این دعا همه دشمنانت را در اقطار بلاد در بر گیرد: از هندوان و رومیان و ترکان و خزران و حبشیان و مردم نوبه و زنگبار و سقلابیان و دیلمیان و دیگر امم مشرک که نام و صفاتشان کس نداند و تو خود به علم خود شمارشان کرده‏اى و به قدرت خود بر آنان اشراف دارى.

اى خداوند، مشرکان را به مشرکان مشغول دار تا از تطاول بر بلاداسلامیان باز مانند و از شمار ایشان بکاه تا از شمار مسلمانان نکاهند.

میانشان جدایى افکن تا بر ضد مسلمانان متحد شدن نتوانند.

بار خدایا، آرامش از دلشان و نیرومندى از تنشان دور کن و اندیشه هر حیله و نیرنگ از قلوبشان بپرداز. به هنگام نبرد با مردان ما دست و پایشان سست گردان و در دلشان بیم افکن تا از جدال و آویز با سلحشوران اسلام عاجز آیند. لشکرى از ملائکه خود، همراه با خشم و عذاب خود بر سرشان فرست، آن سان که در جنگ بدر فرستادى، تا رگ حیاتشان قطع کنى و جاه و جلالشان از میان ببرى و جمعشان پراکنده سازى.

اى خداوند، آب‏هاشان را به وبا بیالاى و طعامشان به دردها بیامیز و شهرهاشان در زمین فرو بر و پى در پى سنگ بلا بر سرزمینشان ببار و آن را به قحطسال دچار کن و توشه و زادشان را در بى‏باران‏ترین و خشک‏ترین و دورترین زمینها قرار ده، پناهگاههاى زمین به رویشان سد کن و به گرسنگى مداوم و بیمارى دردناک مبتلایشان گردان.

بار خدایا، هر جنگجویى از گروندگان به آیین تو که به جنگ با آنان برخیزد و هر مجاهدى از پیروان سنت تو که با آنان جهاد کند تا دین تو بیشتر اعتلا یابد و حزب تو تواناتر شود و نصیب تو افزون‏تر گردد، پس هر چه خواهد برایش میسّر گردان و اسباب کار او مهیا کن و بر عهده گیر که پیروزى‏اش دهى. خداوندا، یارانى موافقش ده و پشتش محکم گردان و هزینه‏اش به فراوانى ارزانى دار و او را به نشاط و خرمى متمتّع ساز و آتش اشتیاق او به یار و دیار در دلش فرو نشان و از غم تنهاییش در پناه خود دار و یاد زن و فرزند از خاطرش محو کن.

خداوندا، به حسن نیّتش راه نماى و عافیتش بخش و سلامتش بدار و ترس از او دور دار و دلش به جرئت و شهامت قوى گردان و صلابت و سختى‏اش ده و به نصرت خویش یارى نما و سیرتها و سنتهاى دین به اوبیاموز و در فرماندهى راه صوابش پیش پاى بگشاى و از ریاکارى بر کنار دار و از دلبستگى به نام و آوازه برهان و چنان کن که فکر و سخن و سفر و حضرتش در تو و براى تو باشد.

اى خداوند، هر گاه با دشمن تو و دشمن خود مصاف در پیوندد، شمار هماوردان در چشمش اندک آور و هیبتشان در دلش خرد بنماى. او را بر دشمن چیره گردان و دشمن را بر او چیره مگردان. و اگر خواهى زندگى‏اش را به نیکبختى پایان دهى و به خلعت شهادتش بنوازى، چنان کن که شهادت او پس از آن باشد که دشمنت را هلاک ساخته باشد.

یا به بند اسارت آورده باشد و اطراف بلاد اسلامیان از تجاوز خصم ایمن گردیده باشد و دشمنان تو پشت کرده روى به هزیمت نهاده باشند.

اى خداوند، هر مسلمانى که پس از رفتن یکى از غازیان یا مرزبانان به میدان نبرد، به جاى او عهده‏دار امور خانه‏اش گردد، یا بازماندگانش را سرپرستى کند یا به بخشى از مال خود جنگجو را مدد رساند یا به ساز و برگ نبرد یارى دهد، یا بر جهادش بر انگیزد، یا دعاى خیر خود بدرقه راهش گرداند، یا در غیاب او حرمتش رعایت کند، او را پاداشى ده همچند پاداش آن جنگجو، به همان مقدار و همان گونه. اى خداوند، جزاى کار او، بهرى در این دنیا عطا کن که سود آن مال که تقدیم داشته و شادمانى عملى که به جاى آورده، به زودى فراچنگ آرد و چون عمرش به پایان رسد فضل و نعمتى که برایش قرار داده‏اى و کرامتى که مهیا داشته‏اى، نصیبش گردد.

بار خدایا، هر مسلمانى که امر اسلام دل مشغولش دارد و بسیج مشرکان بر ضد مسلمانان ملولش کند و آهنگ جنگ در دل او پدید آید یا جهاد را کار بندد، سپس به سبب ناتوانى جسم از کار بازماند یا فقر و بینوایى کار او به تعویق افکند، یا حادثه‏اى از عزمش باز دارد، یا به ناگاه مانعى بر سر راهش پدید آید، نامش در زمره عابدان بنگار و ثواب‏

مجاهدانش ده و در شمار شهیدان و صالحانش در آر.

بار خدایا، بر محمد بنده خود و رسول خود و آل محمد درود بفرست، درودى برتر از هر درود دیگر و فراتر از هر تحیّت، درودى که زمانش پایان نیابد و شمارش منقطع نگردد، درودى تمام‏تر و کامل‏تر از هر درود دیگر که یکى دیگر از دوستانت را فرستاده‏اى، که تو بخشنده‏اى و ستوده‏اى، پدید آورنده‏اى و به صندوق عدم باز گرداننده‏اى و هر چه خواهى همان کنى.[1]



[1] على بن الحسین، امام چهارم علیه السلام، الصحیفة السجادیة / ترجمه آیتى - تهران، چاپ: دوم، 1375 ش.

نظرات  (۴)

سلام علیکم
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام علیکم
تشکر.همچنین
خدا رحمتشان کند

قدر عافیت و امنیت را نمی دانیم!!!
:(
خیلی ناراحت کننده بود
خدا ب بازماندگانشون صبر بده
پاسخ:
الهی آمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی